måndag 12 oktober 2009

säsong 2009 är slut

Final racet på Gelleråsen började med att Peter var tvingad av sitt jobb å åka till Köpenhamn.
Så Jag (Ola) och Joakim fick köra själva.
Vi åke dit redan på fredag och sov över i en lite stuga på gelleråsens race bana. vi fick sällskap av Fredrik Hall i från Mix racing och vår trevliga funktionär Berra.

Ruskigt kallt var det på morgonen . Bilen hade passat på vilket julkort som helst.
efter lite pillande med sura tändstift så startade bilen å blev ganska fort varm å go.

Jocke fick ta första timmen av körning och fick en lång safty car körning när norska Skrot nissan racing (ja teamet heter så ) hade sprängt sin motor i en lång svepande kurva innan start å mål rakan.
som vanligt när vi behöver hjälp i tank depån ställde våra kompisar i Mix racing upp .
å tankningen gick som en dans och även förar bytet gick bra.
Jag var riktigt taggad för att köra och gjorde allt för att hitta runt banan så snabbt som möjligt.
upplevde banan lite svår men rolig. Jag hade lite herre jösses upplevelse men i stor hela gick mitt en och halv timme ganska bra.
Jocke tog åter igen plats i bilen å varven flöt på . Vi har skaffat en bättre utrustning för att hålla kontakt mellan bil och depå och det funkade fint. så jag försökte hålla Jocke peppad att ta in på några bilar.
men men .... efter nedväxlingen vid hårnålen slutade bilen driva. Tre timmar och 43 minuter in i racet. efter bärgning in i depån så han jag få bort resterna av inre driv knuten och sätta dit halva så var det bara 5 minuter kvar och då stängs depå utfarten . så det var bara och ta det lugnt å glädjas att Mix racing hamnade på en tredje plats .

Litet adrupt slut för 2009 . men vi har haft ett bra race år och 2010 ska ... (måste) vi köra fortare och ta för oss mera.

Vi slutade som fyra i Standard klassen 2009.

Inga kommentarer: