måndag 4 maj 2009

Efter mycket arbete med motor och inställningar på bilen kände vi oss laddade och nyfikna på vad bilen kunde prestera. Morgonträningen utnyttjades till max och vi fick många varv i bilen och efter ett par tester så fick vi ordning på däckstryck och väghållning. Motorn gick riktigt bra och vi insåg snabbt att vi var konkurrenskraftiga. Den varvade ut bra på alla växlar och kändes riktigt stark. Alla var koncentrerade och inställda på en bra tävling. Ansvaret för första körpasset fick Peter och han började bra med stabila varvtider och hängde med skapligt i tempot som drogs upp. Det var tidigt två bilar som drog ifrån men därefter skuggade Peter i klungan. Men efter en dryg halvtimme in på hans pass så krängdes fläktremmen av och motorn gick varm och tillslut stannade helt. Snabbt in i depån och Ola drog på sig blåstället och började felsöka. Remmen var det uppenbara felet men tyvärr så hade motorn gått alldeles för varm så avgasventilen hade hängt sig och vi hade krökt ett par stötstänger. Dessvärre hade vi ingen extra topp med oss så det blev till att kasta in handduken för vår del alldeles för tidigt. Så det blev till att följa loppet från sidan, aldrig kul men vi tar med oss det positiva att bilen verkligen gick bra och var konkurrenskraftig. Efter att ha öppnat motorn så hittade vi inget mer som var skadat så vi kommer igen till nästa tävling i slutet av Maj på Mantorp. Positivt var även att det var många bilar som kom till start i vår klass så det blir en spännande säsong. Men nu tar vi nya tag och kommer igen på Mantorp. //Joakim, Far Out Racing #88

Inga kommentarer: