Efter mycket arbete med motor  och inställningar på bilen kände vi oss laddade och nyfikna på vad bilen kunde  prestera. Morgonträningen utnyttjades till max och vi fick många varv i bilen  och efter ett par tester så fick vi ordning på däckstryck och väghållning.  Motorn gick riktigt bra och vi insåg snabbt att vi var konkurrenskraftiga. Den  varvade ut bra på alla växlar och kändes riktigt stark. Alla var koncentrerade  och inställda på en bra tävling. Ansvaret för första körpasset fick Peter och  han började bra med stabila varvtider och hängde med skapligt i tempot som drogs  upp. Det var tidigt två bilar som drog ifrån men därefter skuggade Peter i  klungan. Men efter en dryg halvtimme in på hans pass så krängdes fläktremmen av  och motorn gick varm och tillslut stannade helt. Snabbt in i depån och Ola drog  på sig blåstället och började felsöka. Remmen var det uppenbara felet men tyvärr  så hade motorn gått alldeles för varm så avgasventilen hade hängt sig och vi  hade krökt ett par stötstänger. Dessvärre hade vi ingen extra topp med oss så  det blev till att kasta in handduken för vår del alldeles för tidigt. Så det  blev till att följa loppet från sidan, aldrig kul men vi tar med oss det  positiva att bilen verkligen gick bra och var konkurrenskraftig. Efter att ha  öppnat motorn så hittade vi inget mer som var skadat så vi kommer igen till  nästa tävling i slutet av Maj på Mantorp. Positivt var även att det var många  bilar som kom till start i vår klass så det blir en spännande säsong. Men nu tar  vi nya tag och kommer igen på Mantorp. //Joakim, Far Out Racing  #88
måndag 4 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar